Позакласна робота

Заходи:
         Місячники правових знань;
         Зустрічі з працівниками правових органів та виправних закладів;
         Вибори до шкільного парламенту;
         Брейн – ринги;
         Конкурси та вікторини;
         Виховні години;
         Тренінги на правову тематику;
         Підготовка лекторських груп;
         Анкетування;
         Кінолекторії;

         Предметні олімпіади.

Правовий ринг «Знавці права»

Мета: збагатити знання, вміння та навички учнів з вивчення правознавства, формувати вміння швидко орієнтуватися в правознавчому матеріалі; продовжити набувати навичок виробляти колективні рішення в малих групах; розвивати пізнавальні здібності та активність; викликати у школярів зацікавлення щодо правових знань; виховувати правову культуру.
Обладнання : нормативні документи, картки з правовими задачами, ватман, маркери.
Форма проведення. Конкурс – вікторина – рольова гра.
У конкурсі беруть участь три команди по 4-6 чоловік ( учні 9-11-х класів ).
Книги картинки

І команда «Правдолюби».
ІІ команда «Депутати».
ІІІ команда «Правоохоронці».
Члени журі:  педагог-організатор, дільничний інспектор, вчитель, учні.

План проведення.
1.   Знайомство.
Ведучий представляє всі команди, які беруть участь у конкурсі. Кожна команда презентує свою «візитну картку» ( назва, емблема, девіз ).
2.   Правова розминка.
Короткі чіткі запитання - короткі чіткі відповіді. Відповідає та команда, яка скоріше подала знак готовності. Наприклад : швидше підняла сигнальну картку, або швидше увімкнула настільну лампу.
Школа и учеба картинки
Народовладдя. (Демократія)
Повна незалежність держави. (Суверенітет)
Чи передбачається кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення ? (Так)
Чи висувають релігійні організації кандидатів до органів державної влади ? (Ні)
У скільки років настає кримінальна відповідальність неповнолітніх ?  (У 16 років)
Членами політичних партій можуть бути громадяни України, які досягли … (18 років)
Необхідна умова демократії. (Гласність)
 Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль)
 Документ, що посвідчує особу. (Паспорт)
Вік отримання паспорта. (16 років)
       3.  Правова ситуація.
Розглянемо ряд ситуацій, які правознавці спробують прокоментувати . Представники команд підходять до столу і вибирають картки з описом ситуації. Учасники рингу повинні дати аргументовану відповідь.
Завдання і запитання :
·          Громадянка України Наталка має чоловіка – студента з Ізраїлю. У них народилася дитина в Києві. Яке громадянство у дитини ?
·          Уявіть себе кандидатом у присяжні засідателі американського суду, якому було задано традиційне : «Ваше ставлення до смертної кари ?». Що ви відповісте?
·          У вашій школі вирішено створити організацію «Прихильників морозива». Ви не любите морозива і не маєте бажання вступити до цієї організації, які ви маєте права ?
·          Бабуся заповіла онуку (10 років) власний будинок. Його батьки за власним розсудом продали цей будинок. Як ви вважаєте, законно вони діяли чи ні ? Мотивуйте свою відповідь.
·          Під час перерви учень 8-го класу Ігор штовхнув Петра, і той упав на сходи й ушкодив хребет. Батьки Петра подали позов до суду. Яке рішення має ухвалити суд ?
      Конкурс «Мімічна здогадайка».
Хто ви, наші учасники, Шерлоки Холмси і доктори Ватсони, Шарапови і Жиглови, комісар Мегре чи, може, Корадо Катані ? Слово – вам!
Кожна команда це пояснює на мімічних жестах, інша – відгадує і т.д.
5.   Конкурс «Жаргон».
Кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняється своєю мовою.
Подумайте, як на «шкільному» діалекті звучать такі знайомі для вас слова. 
Наприклад: хлопці на перерві – невловимі месники, учитель із журналом – людина із рушницею.
Двійка –                                                             Їдальня –
Перша парта –                                                   Виклик до директора –
Учительська –                                                    Відмінники –
Щоденник –                                                       Остання парта –

Кінець навчального року –                               Контрольна робота –
6.    Конкурс «Кінофільм».
Назвати відомі вам кінофільми на правову тематику.
7.    Конкурс «Чорний ящик».
У цьому ящику – річ, яка може знадобитися і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ легко придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ, виробляє ще й предмети домашнього вжитку, взуття, іграшки і т.д. Ця річ схожа на предмет, який ви бачите щодня і неодноразово. (гумові рукавиці, поліетиленовий кульок).
8.   Журі підбиває підсумки і оголошує результати.
  9.  Вручення нагород, дипломів.
  10. Ведуча. Ось і закінчився наш правовий ринг. До зустрічі, друзі.
Ділова гра
"Вибори президента
учнівського самоврядування"
Основні етапи виборчого процесу
І.  Проголошення або призначення виборів, формування виборчих округів і дільниць.
       В класних колективах пройшли збори, на яких було обговорено Закон про вибори президента учнівського самоврядування. Вибори президента учнівського самоврядування було призначено на 25 вересня. Вибори проходили по єдиному територіальному шкільному виборчому округу, який включає територію НВК.
       Для проведення виборів територію школи було поділено на три ступеневі виборчі дільниці:
5-6 класи,
7-8 класи та
9-11 класи.
         Складено списки виборців.
ІІ.  Складання списків виборців. Висування кандидатів та їх реєстрація.
 До виборчої комісії увійшли представники кожного класного колективу.
Виборча комісія приймала і реєструвала заяви від кандидатів на посаду президента НВК у триденний термін. Кандидата на пост Президента можуть висувати клас, паралель класів, а також у порядку самовисування. На посаду президента було зареєстровано  Ленц Катерину, ученицю 10- Б класу, Микитенка Олександра , учня 9- А класу та Сівко Юлію, ученицю    9 – В класу.

У виборчому процесі  брали участь офіційні спостерігачі від кандидатів на  пост Президента: це учні 11 класів на прохання кандидата на пост Президента.
ІІІ. Передвиборча агітація.
Кандидат на пост Президента розпочинав проведення передвиборчої агітації наступного дня після його реєстрації  у виборчій дільниці. Учні школи мали право вільно і всебічно обговорювати передвиборчі програми кандидатів на пост Президента.  Для передвиборчої агітації  кандидат  використовував «блискавки», малюнки, плакати.  Проводились зустрічі з виборцями, дебати. Агітація призупинилась за день до виборів.
ІV.  Голосування.

 Для проведення виборів було виготовлено бюлетні по кількості виборців. Бюлетень є документом суворої звітності.
Вибори відбувалися в коридорі закладу шляхом таємного голосування.

V. Підведення підсумків та їх оголошення.
Підрахунок голосів відбувся відкрито і гласно в присутності довірених осіб кандидата в Президенти. Складено відповідний протокол.

 За результатами голосування Ленц Катерина набрала 156 голосів, 
Микитенко Олександр – 84 голоси, 
Сівко Юлія – 62 голоси,
 не підтримали жодного кандидата 31 учень, 
зіпсовано 28 бюлетенів. 
       Результати виборів було оприлюднено через учнівську газету "Перерва", а на шкільному вечорі "Посвята в старшокласники", 26 вересня, новообраний президент, Ленц Катерина, прийняла присягу.




Немає коментарів:

Дописати коментар